20/2/13

Επίσκεψη στην "Εστία Θετικών Επιστημών"


Έχει γίνει θεσμός για το σχολείο μας η επίσκεψη της Γ’ Γυμνασίου στην Εστία  Θετικών Επιστημών
η οποία φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης, στη Λεωφόρο Κνωσού. Φέτος πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12-2-2013.
Η Εστία Θετικών Επιστημών είναι ένας πρωτότυπος χώρος, όπου φιλοξενούνται φυσικά μοντέλα και εποπτικά μέσα διδασκαλίας, ανοιχτός για μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και όποιον ενδιαφέρεται για τις Επιστήμες.   Είναι μια διαφορετική όψη της μάθησης σε έναν αυτόνομο χώρο με έναν ξεχωριστό τρόπο, ένα ταξίδι στον μαγευτικό κόσμο των Επιστημών, όπου επιχειρείται μια άλλη προσέγγιση της γνώσης που στηρίζεται στην παρατήρηση, την κατανόηση και τη δράση.  Η διαδραστική αυτή έκθεση κάνει φανερή τη συμβολή των μαθηματικών στους άλλους κλάδους της επιστήμης αλλά και στην καθημερινότητά μας. 
Το προσωπικό μεράκι και η αγάπη για μια πιο ενεργητική μορφή διδασκαλίας των μαθηματικών οδήγησε τον κ. Αγγελάκη στην κατασκευή των φυσικών μοντέλων της έκθεσής του.
Η προσφορά της Εστίας Θετικών Επιστημών στην εκπαίδευση είναι σημαντική και η συνέχιση του έργου της συμβάλλει στην καλύτερη προσέγγιση των μαθηματικών.

Βιογραφικό του καθηγητή Γεωργίου Ε. Αγγελάκη

                                   Email :  giorgos.angelakis@gmail.com                                                                       
 

    Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1946  και είναι έγγαμος με ένα  γιο.
    Σπoύδασε   Μαθηματικά στο Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  από όπου απεφοίτησε το 1973.  Διδάσκει σε φροντιστήρια της πόλης του Ηρακλείου και στις Τεχνικές Σχολές του Ε.Β.Ε.Η. μέχρι το 1980 που διορίζεται στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την οποία υπηρετεί μέχρι το 2011.
 Φοιτά στη Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.(1989-1990).

  Από το 1997 μέχρι τη συνταξιοδότηση του έχει δράση  Επιμορφωτή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου  και Εισαγωγικής Επιμόρφωσης των Π.Ε.Κ.

   Τα εκπαιδευτικά του ενδιαφέροντα  εστιάζονται στην Ειδική Διδακτική- Ενεργητικές μορφές διδασκαλίας , Μοντελοποίηση, Κατασκευή φυσικών μοντέλων.
  Με την ηθική και επιστημονική στήριξη  του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης  και του τοπικού παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, ασχολείται με το αντικείμενο είκοσι και πλέον χρόνια, παράλληλα  με το διδακτικό του έργο

  Το 1995 ως μέλος της οργανωτικής επιτροπής 12ου  Πανελλήνιου   Συνεδρίου της ΕΜΕ   παρουσιάζει ατομική έκθεση εποπτικών μέσων .


  Το 2003 δημιουργεί στο σχολείο του (Γ.Ε.Λ. Νέας Αλικαρνασσού) Εργαστήριο Μαθηματικών που  το επισκέπτονται και μαθητές άλλων σχολείων .


  Το 2006, παράλληλα πάντα με το διδακτικό του έργο, αναλαμβάνει: τον εξοπλισμό με εποπτικό υλικό κατασκευής και ιδιοκτησίας του, την οργάνωση και την λειτουργία της " Νομαρχιακής Εστίας Θετικών ΕπιστημώνΔιαδραστικής Έκθεσης για τα Μαθηματικά, την συμβολή τους  στις  άλλες επιστήμες και στην καθημερινότητα μας,  που   στεγάζεται στην οδό Γιαμαλάκη 50, εγκαινιάζεται 15-11-06 και λειτουργεί μέχρι 31-7-08.


 Τον Απρίλιο του 2008   εκθέτει την δουλεία του στην 5Η Διεθνή Διημερίδα Διδακτικής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στο Ρέθυμνο

  Το 2009 με απόφαση του Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών παραχωρήθηκε στο Τμήμα Μαθηματικών  χώρος  για την επαναλειτουργία της  Εστίας Θετικών Επιστημών που  είναι ανοικτή (κατόπιν συνεννόησης με τον κ. Αγγελάκη ) για οργανωμένες επισκέψεις μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών, αλλά και για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τα Μαθηματικά και τη Διδακτική τους .

Περιγραφή του γνώμονα

Ένα μέσον για να γνωρίσω κάτι, μια ράβδος μέτρησης  του χρόνου, ένα Αστρονομικό όργανο.
 Ο Αναξίμανδρος ο Μιλήσιος (610,540) τον φέρνει στην Ελλάδα από την Βαβυλώνα.
Αργότερα Γνώμων καλείται και το όργανο σχεδίασης ορθών γωνιών (Οινοπίδης ο Χίος).
Με την πάροδο του χρόνου, η λέξη αποκτά και άλλο περιεχόμενο όχι μόνο γεωμετρικό, μέχρι που φθάνουμε στους Σχηματικούς Αριθμούς και τον Θέωνα τον Σμυρναίο που αναφέρει ότι: διαδοχικοί αριθμοί που προστιθέμενοι σχηματίζουν τρίγωνα, τετράγωνα η πολύγωνα ονομάζονται Γνώμονες.













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου